tirsdag 15. august 2017

Snill lillebror

I dag var pappan på jakt rett etter jobb. Da ble det en kjapp tur til Årøysund for å vanne mormors tomatplanter før pannekaker her hjemme. Sara lekte litt for seg selv på stua, ved bordet som André har laget spesielt tilpasset rullestolen hennes. Da det skulle dekkes på, gikk Kasper bort og henta Sara. Han spurte henne om hun ville dekke på sammen med han. Han ser på henne og svarer "Ok, Sara. Da kan jeg hjelpe deg, vettu." Så ga han henne en gaffel, trillet henne bort til min plass, tok den fra henne igjen, og sa "en gaffel til mamma". Dette gjorde han med alt bestikk. Etterpå roste han henne fordi hun var så flink til å hjelpe til. 

Jeg spurte Kasper om han kunne skru på lyset over kjøkkenbordet, da sa han "Sara vil kanskje gjøre det". Jeg fikk ikke med meg om han skrudde på bryteren, eller om han førte hånda hennes bort, men han skrøt av henne på tegnespråk etterpå. DA ble jeg rørt! Sara flink lys. Også fylte han på med småord verbalt. Sara var flink til å skru på lyset! Jeg aner ikke engang om tegnet for "lys" var riktig ut, men det overrasker meg ikke om han kan det. 

Ingen tvil: verdens beste lillebror og pedagog for storesøsteren sin! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar. Alt leses igjennom før det publiseres. :)