fredag 30. august 2013

Babysovepose

Etter at jeg kalte babysoveposen for voksipose, fikk jeg en MEGET hissig mail fra advokaten til mannen som visstnok har copyright på navnet...  Han virka litt smålig og forbanna for at jeg, en liten privatperson har klart(?!) å sy min egen babysovepose (Må jo kalle det noe annet nå...) Han var vel redd for at jeg skulle fortelle folk at det faktisk går an å sy den selv til en brøkdel av prisen. Jeg visste overhodet ikke at noen hadde copyright på denne posen før jeg fikk mailen kl 15.43 i dag, 30.august... overraskelsen var derfor stor da jeg fikk frist til kl 18.00 samme dato om å fjerne navnet fra mine nettsider. Mindre enn TO OG EN HALV TIME på å fjerne alle ord med hans copyright?!? det må  da være en spøk?! ingen sjekker mailen sin hver halve time!ingen jeg kjenner ihvertfall... 
Men NÅ (20.55) har jeg fjernet hans copyright-navn, og har byttet ut det beskyttede navnet hans med babysovepose... :) oppfinnsomt?! Men hadde jeg visst at navnet på babysoveposen (oi! Håper ikke det er copyright på det også?!?!), hadde copyright, ville jeg jo aldri brukt det. Jeg vil ikke ødelegge for andre med vilje, og ihvertfall ikke gjøre noe ulovlig. Derfor legger jeg meg helt flat, og beklager. Håper de som evt har copyright på babysovepose også tar kontakt (men helst før de kontakter advokaten sin, og helst med litt lenger frist til å fjerne alle ordene med copyright). 

Her kommer innlegget: 
Som jeg har sagt tidligere var månedene fram til oktober 2012 veldig laaaange. Derfor brukte jeg noe av tiden til å strikke og sy til Sara. Denne babysoveposen blant annet. Og selvfølgelig er den lilla... :) Vi begynte først å bruke den i mars og den passer veldig godt! 

10 kommentarer:

  1. Det må være noe av det dummeste jeg har hørt. Jeg kan dessverre ikke sy, og eier dessverre allerede en voksipose (joda), men nå er det jo nesten sånn at man får lyst til å hive den ut og mekke en sjøl bare på trass. :P Greit å beskytte varemerket sitt, for all del, men man kommer ofte langt med vanlig høflighet. Folk, ass...

    SvarSlett
    Svar
    1. Hehehehe, syns du skal hive deg rundt og SY EN SJÆL, jeg! :) takk for støtte!

      Slett
  2. nei nei nei, snakk om tufs. nå fikk jeg lyst å hive ut hele posen vår. Neste gang skal jeg sy min egen perfekte voksipose ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Oppfordrer ikke til å hive da... Men gjerne sy en til! Custom made! :)

      Slett
  3. haha,mest tullete jeg har hørt på lenge. Jeg har blogg selv, og syr "voksiposer" men har ikke fått kommentarer på dette. Jeg får "passe meg" jeg å da =p

    SvarSlett
    Svar
    1. Oooops, Anette!! Da ville jeg passet meg for advokatene!! :O Takk for støtte!

      Slett
  4. Du har en flott sovepose som jeg håper mange blir inspirert til å lage selv! Det er en pose til å vokse i, det kan man vel si :)

    SvarSlett
  5. Hehehe, latterlig!
    Får vel ta det som et komplement. De tydeligvis sett den flotte posen din, og sett det som omfattende konkurranse ;) Fantastisk!

    SvarSlett
    Svar
    1. Jada, tar det til meg, jeg! Thihi :) Takk for støtte, Karoline!

      Slett

Legg gjerne igjen en kommentar. Alt leses igjennom før det publiseres. :)