søndag 17. september 2017

Jobbe 100% med sykt barn?

I fjor jobba jeg 80% på min jobb som lærer. Vi fikk hjelpestønad for de resterende 20%, sånn at vi skulle ha mulighet til å følge opp alt rundt Sara. Prøvde å legge alle avtaler, kontroller, legebesøk og møter til den ene dagen jeg hadde fri. 

Da vi fikk økt avlastning fra april, fikk vi ikke lenger hjelpestønad. Men alt arbeidet med avtaler, kontroller, legebesøk og møter ble ikke sjeldnere. -og det er jo ikke snakk om at noen av de i avlastningsboligen skal ta seg av dette. Vi som foreldre gjør selvfølgelig det, og det er nødvendig for den totale oversikten. 


Jeg valgte å gå opp til 100% i jobb igjen. Når man er kontaktlærer på ungdomsskolen, syns jeg det er best å være i full jobb. På den måten får jeg bedre oversikt, mister ikke møter og verdifull planlegging for elevene mine.

Men for å få til alle avtaler rundt Sara, er jeg avhengig av en grei ledelse på min jobb. Jeg må regelmessig dra i jobbtiden, og det får jeg lov til. Uten å tape inntekt.  Heldigvis. 

Det finnes tydeligvis ikke noe system i nav eller kommunen som hjelper til økonomisk for tap av arbeidsinntekt for å følge opp barnet i "papirmølla" eller kontroller. 

Derfor er jeg veldig takknemlig for st jeg får mulighet til å jobbe 100%, som jeg ønsker, samtidig som jeg får fulgt opp Sara. 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar. Alt leses igjennom før det publiseres. :)