mandag 28. mai 2018

Familien samla

Mormor kom inn i går formiddag. Etter å ha vært med Sara, dro vi sammen med Kari til Sognsvann for et bad. Da vi kom tilbake til Riksen, kom André. Farmor hadde vært så snill å kjøre han inn. Fint å få min stødige klippe i nærheten igjen. Ikke lenge etter kom Kasper med tante Eira. Det var så utrolig godt å se han igjen! Tre dager er altfor lenge uten solstråle i tilværelsen, når den er ekstra tøff. Anestesisykepleierne er så flinke med lillebror. De forklarer, og er oppriktig interessert i han. De hentet popcorn til han og viste fram utstyr. I dag skal han visst få sin egen legekoffert av dem. Nå sover vi alle sammen på rommet på foreldreovernattinga. Det er fint å ha familien samlet rundt Sara. 

CRPen hennes hadde økt til 200, og hun får jo antibiotika. Kroppstemperaturen hennes er lav, Ca 36 grader. Hun har vært nede i 35,4, men det er visst bedre at hun er kald, enn varm. Termometeret ligger i urinblæra med kateteret, så den skal vise riktig. Tunga og leppene er veldig hovne, og det ser rart ut når tunga stikker ut av munnen. Det ser ut som den er for stor til å være inne i munnen. 

I går hadde jeg vondt i hodet store deler av dagen, og da jeg var inne hos Sara måtte jeg kaste opp. Føler meg ikke syk i kroppen, men det er vel kanskje en reaksjon på den krevende situasjonen.

I dag skal de trappe ned på flere av medisinene. De kobler til EEG, så de kan måle evt uønsket aktivitet samtidig. Likevel er det ikke sikkert det kommer til å skje noe særlig. Det er vanskelig å time oppvåkning med pasienter som Sara. 

2 kommentarer:

  1. Jeg kjenner deg ikke,men måten du skriver på rører meg langt inn i mammahjertet. Skulle ønske jeg jeg kunne gjøre noe for dere, sender dere mange styrkeklemmer og ønsker dere alt godt for denne dagen.

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk, Ida. At du legger igjen noen ord her igjen betyr mye. 💜

      Slett

Legg gjerne igjen en kommentar. Alt leses igjennom før det publiseres. :)