lørdag 23. januar 2021

Cotonatesting på repeat

Forrige helg fikk vi telefon fra Riksen om at Sara måtte testes for covid-19 ved innleggelse på sykehuset. Det er helt forståelig og veldig greit. Frøkna er den av oss som har testa seg flest ganger også... det var fort gjort, søte testere og til og med premie til Sara! Men hun syns jo det er helt pyton å ta den... Prøvesvarene kom etter bare noen timer. 

Men i helga ringte de jammen på nytt. Beskjeden var at hun måtte testes på igjen før mandagens innleggelse. Jeg ble overrasket og litt frustrert ved tanken på å utsette Sara for dette nok en gang, etter så kort tid. Grunnen til at hun skal tilbake til Riksen for å ta av bandasjen, er jo nettopp den at hun skal legges i narkose for å skånes for ubehageligheter. Da går liksom vinninga opp i spinninga, syns jeg. For det er ubehagelig å ta coronatesten. Og når man ikke er på et kognitivt nivå som gjør henne istand til å skjønne hva som skjer eller hvorfor vi må gjøre det, føles det faktisk som et overgrep. 

Jeg fortalte damen i telefonen at hun ikke skulle legges inn over natten, men ut samme dag. Jeg forklarte henne hva jeg tenkte og at hun tok testen tidligere denne uka. Da syntes hun også at det hørtes rart ut. Hun skulle sjekke det opp og evt ringe meg opp igjen. 

Krysser fingrene! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar. Alt leses igjennom før det publiseres. :)