søndag 20. desember 2015

Oppkast med blod i natt


Da jeg hørte frøkna litt før 07.00 i dag tidlig, var jeg spent på om hun fortsatt hadde feber. Jeg hadde sett på kameraet hennes flere ganger i natt, og alt så greit ut. Da jeg kom inn til henne fikk jeg sjokk. Hele puta, pysjen, håret og madrassen var helt mørkebrunt/svart. Det første som slo meg, var øreverk. Men etter kort tid skjønte jeg at det ikke kunne ha væsket  mye. Det luktet sondemat, ergo var det oppkast. Oppkast med blod ser sånn ut. Hun har hatt det et par ganger før. Det ligner kaffegrut. 
Hun hadde 39,4 i feber. Hun var slapp, men det er jo ikke så rart med feber. Lenge lå hun bare i bleia på stua før jeg sjekket Google. Vet at det er dumt å google, men blodig oppkast høres jo ikke veldig bra ut. Flere steder stod det noe om akutt leversvikt. Sara har jo kjent leverproblematikk, så jeg ringte sykehuset for sikkerhetsskyld. Vi ble enige om å avvente. Hvis hun lastet opp blod igjen, eller ble dårligere, skulle vi komme inn. Hun sov mye på dagen i dag. Fra 13-16.30 og en time på formiddagen, likevel sovnet hun a 20.00. Mormor og morfar kom innom til morgenen i dag. De hadde vært i Oslo, men kom kjapt da Ruska var så skral. De tok med seg Kasper. Senere i dag kom både farmor og mormor på besøk. 

Blir spennende å se hvordan formen er i morgen, og om hun sover greit i natt. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar. Alt leses igjennom før det publiseres. :)