onsdag 10. oktober 2018

Avslag på krav fra forsikringsselskapet

Vi hørte at  innboforsikringen i Tryg kunne dekke inntil 250.000 for tilrettelegging av bolig når barn blir født med mer enn 50%varig invaliditet. Etter tre lange uker, hvor ingen av avdelingene på Tryg mente de hadde noe med saken vår, kom jeg endelig til rett avdeling. Innboforsikring mente jeg skulle til personskade, og de igjen mente st jeg skulle henvende meg til innbo eller fylle ut skjemaet for barneforsikring. Da jeg satt på telefon med en av dem, fikk jeg veiledning til å fylke ut skjemaet. Da jeg skulle fylle ut når skade oppsto, ble jeg i tvil. Mente de fødselsdatoen? Men Sara har jo ikke noe fødselsskade.. i et annet spørsmål skulle jeg spesifisere hvor skaden hadde oppstått. Et av alternativene var yttervegg... Endelig kom jeg til rett dame og rett skjema. 

Men avslaget kom i postkassa i dag... Sara er født i 2012, og det var ikke før i 2013 punktet om tilrettelegging for rullestol kom inn i forsikringsavtalen... dermed får vi ikke noe fra Tryg... 

Da er det bare å krysse fingrene for at Husbanken har bedre nyheter til oss. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar. Alt leses igjennom før det publiseres. :)