mandag 10. desember 2018

Penicillin fra i kveld

Legen ringte oss fra sykehuset i dag formiddag. Han fortalte at prøvesvarene hadde kommet. De tok jo noen prøver da Sara var inne nå. Han lurte på hvordan formen hennes var, for han mente hun egentlig burde starte med noe behandling hvis den ikke var bedre. Det var utslag på rhinovirus (vanlig forkjølelse) og pneumokokker, en type streptokokker som kan føre til alvorlige sykdommer som lungebetennelse og blodforgiftning. Sara har jo ofte lungebetennelse etter slike anfall. Men legene vet ikke om det er lungebetennelsen som trigger anfallet, eller om den kommer som en følge av å være intubert med respirator... 

Kasper, mormor og morfar besøkte Sara i dag, og de fortalte om ei frøken som ikke er i form. Ikke så høy feber, men veldig slapp og rolig. Ville egentlig bare sitte på fanget. 

Da barnelegen hørte det, ville han ha henne på behandling. Derfor kjørte jeg til apoteket for å hente medisiner til Veståsveien. Jeg hadde egentlig veldig lyst til å gå inn og hente henne. Ta henne med meg hjem. Jeg velger å ikke hilse på henne når jeg er innom på den måten. Da blir det vanskelig å dra. Men i dag ville jeg egentlig hatt henne hjem. 

Hun skal ikke på skolen i morgen. Jeg skal hente henne Ca 14.00. Det blir godt å få henne hjem. 

1 kommentar:

Legg gjerne igjen en kommentar. Alt leses igjennom før det publiseres. :)