mandag 7. september 2020

Jentene til covid-19-test

Jeg la meg i går med rennende nese og sår hals, så jeg visste at jeg ikke kunne dra på jobb. Men Sara hadde kun rennende nese, fra vi kunne observere i hvert fall. Hun har ikke språk, så får jo ikke fortalt om vondter eller ubehageligheter. På kommunens hjemmeside om covid19 står det at man må ha noe toleranse for rennende neser fra barn under 10år. Da jeg satte henne inn i taxien for skole idag, ga jeg beskjed om at de måtte ringe hvis hun ble dårligere og de mente hun ikke kunne være der. I tolvtiden ringte de, for Sara hadde begynt å hoste. Da ringte jeg luftveisklinikken på vei til skolen. Vi fikk time litt senere på dagen. 


Avlastningsboligen vil kun ta henne i mot hvis hun er testet negativt og kun har blankt snørr. De har jo flere beboere enn Sara i risikogruppen. 

Fra å være en skikkelig sliten gjeng som gledet seg til en ukes avlastning søndag kveld, ble vi en nedslått gjeng som ikke tåler at hun er veldig mye lenger hjemme. Det er lyd hele tida. 

Selvfølgelig vil vi at Sara skal ha det bra, og bli frisk. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar. Alt leses igjennom før det publiseres. :)