lørdag 25. februar 2017

Lillebror savner storesøster

I natt sov Ruska hos mormor og morfar. Der koser hun seg. Kasper våkna med gråt hjemme i dag. Han fortalte at han var lei seg. Jeg tenkte kanskje han hadde hatt mareritt, og det kan jo gjerne hende. For da jeg spurte hvorfor han var lei seg, så sa han "jeg visste ikke hvor storesøstra mi var". Jeg fortalte at hun sov i Årøysund, og at hun hadde det bra. Men han gråt, ville ha trøst, og ville være sammen med "storesøstra" si. Derfor dro vi rett til besteforeldrene for å spise frokost. Det syns nok Kasper var fint. Jeg er usikker på om han har fått med seg at vi har fått økt avlastning, om det bare var en drøm, eller om han savna henne. Kanskje en blanding... -kjente ihvertfall at det stakk greit i mammahjertet da. 

Etter frokost var det bollebaking før Kasper skulle til farmor. Pappan hadde nok litt dårlig samvittighet for å reise fra oss, siden han har booka inn ungene hos besteforeldre...:) Da Kasper dro til farmor, dro vi til Vida og Theo. Det er så herlig med barn. De er ikke redde for å spørre om det de lurer på på, og har ingen fordommer. Vida hørte nysgjerrig på hva Sara hadde å fortelle, og spurte meg etterpå: "Når begynner Sara egentlig å snakke ordentlig språk?" Jeg svarer så godt jeg kan, og hun har ingen problemer med å skjønne at det kanskje blir når kun begynner på skolen, når hun blir voksen, eller kanskje aldri. Skulle ønske vi voksne kunne lære litt av barna. 
Vel hjemme fikk Sara seg et deilig bad med hårvask og hjemmespa med funktighetskrem og massasje. Da koser hun seg! Legger seg på siden med én gang vi ber henne om det, for å bli strøket på ryggen. Det er deilig! Hun har vært i fin form i dag. Blid og fornøyd. Hun satt på fanget i sofaen og sang før hun skulle legge seg. Jeg merka at pusten ble tyngre og at hun svelget noen ganger. Jeg rakk akkurat å få hivd meg ut av sofaen, forbi gulvteppe og til åpen gulvflate før Sara kasta opp. Ut av nese og munn, brakk seg, og kasta opp masse igjen. Vanligvis er vi flinke til å ikke søke noe på klærne også, men det klarte jeg ikke denne gangen. Men frøkna var like blid etter skift og vasking:) 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar. Alt leses igjennom før det publiseres. :)