lørdag 14. oktober 2017

Ikke dagen for motgang...

Mens jeg likevel var på sykehuset i går, gikk jeg innom øre/nese/hals for å be om en ny kur til Saras rennende øre. Hun har nå på kort tid gått på to ulike kurer, men det renner fortsatt. Hun har ikke feber og formen ellers er grei. 

Legen på barneavdelingen leste i papirene fra ø/n/h at de ville jeg skulle henvende meg der, så de hadde kontroll på hva som ble satt igang og ikke. Det stod også i papirene at vi har åpen retur, og at vi skulle kontakte dem dersom øret ikke ble bedre. 

I resepsjonen på ø/n/h fikk jeg beskjed om at jeg måtte bestille time. Jeg forklarte damen at ingenting er endret siden sist vi var der (for to uker siden). Øret renner like mye, kuren er gjennomført og den virket ikke. "Da må dere ringe oss på mandag for å få en akutt-time" var svaret jeg fikk... jeg ble overrasket og fikk stotret frem at jeg hadde forståelse av at vi hadde åpen retur? Og trodde ikke det var nødvendig å ta med Sara inn, jeg var jo likevel på sykehuset...? Hun gikk inn på pcen sin, fant fram til papirene og leste: " åpen retur. Mor tar kontakt dersom behandling ikke fungerer". Deretter så hun på meg... "Ja, og nå tar jeg kontakt med dere. Jeg er her. Behandlingen virket ikke."
Fikk bare til svar at jeg måtte ringe inn på mandag for å bestille en akutt-time.

Er det mulig? Er det bedre å ringe, enn å stille opp personlig? Jeg tålte visst ikke mye i går, for jeg kjente at det var rett før jeg knakk sammen. Med gråten i halsen fortalte jeg henne at da fikk legen på barneavdelingen skrive ut noe medisin til henne. Så gikk jeg. Tårene stod i øynene mine, og jeg tenkte at på mandag kan jeg ihvertfall ikke ringe inn. Da har jeg time på sykehuset selv, og skal føde et dødt foster, som egentlig er høyt ønsket... 

Damen kunne ikke vite dette, selvfølgelig. Men jeg syns nok likevel i dag, når det har gått en dag, og jeg føler meg litt mer rasjonell, at damen var svært lite serviceinnstilt og hjelpsom...

Jeg ringte lege Svend på barneavdelinga, han skulle prøve å fikse opp i det, ved å ringe opp til ø/n/h. Snille Svend.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar. Alt leses igjennom før det publiseres. :)