søndag 8. september 2019

Telefon fra Riksen

Torsdag, midt i forelesningen jeg var på, ringte det fra Rikshospitalet. Jeg kjente ikke igjen nummeret, men da jeg søkte det opp, hoppet hjertet i halsen. Hvorfor skulle de ringe meg? Min første tanke gikk til spira i magen... med en vond kvalm følelse. Hadde de sett igjennom morkakeprøven igjen? Og oppdaget at de hadde gjort en feil? Jeg er i uke 24 nå... har jeg fortsatt mulighet til å reise til England? Der er ikke grensa 12 uker, men 24 uker... ganske mye lenger enn i Norge. Jeg mener egentlig at dette er altfor sent. Men i desperasjon...? Jeg kan IKKE få et barn med PMM2 til... 

Ti minutter senere tikket det inn en SMS. Med info om at Riksen hadde funnet time til operasjon av trommehinna til Sara. Phew! Allerede førstkommende onsdag skal hun inn til forundersøkelse, og uka etter opereres. Da skal hullet, som ikke vil gro, lappes. Vi har ventet på dette siden mars/april. Så nå har timen kommet:) 

Og jeg kan prøve å senke skuldrene for spira i magen, til han er vel ute. I hvert fall prøve på det. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar. Alt leses igjennom før det publiseres. :)