lørdag 4. januar 2014

Nytt bilsete

Da har vi kjøpt nytt bilsete til RuskeSara! Hun skal om ca 1/2 år gi fra seg babysetet til en lille-bror/-søster. Men hun begynner å bli for lang til setet allerede, så da har vi kjøpt nytt til henne. Ulempen ved dette, er at vi ikke kan bære henne ut og inn av bilen i barnesetet. Vi må ta henne ut av setet og bære henne dit vi skal, feks inn i barnehagen. Det kan jo bli litt tungt med en voksende mage, kjenner jeg... Dessuten må jeg jo ut i bilen igjen for å hente setet de dagene hun skal til mormor og morfar.  Men det går seg nok til:) 
Blir spennende å prøve det! Nå er hun ikke lenger en knøtta liten baby! 

12 kommentarer:

  1. Kjøp et sete til mormor og morfar også - tidsbesparende og veldig praktisk at besteforeldre også har sete. Har jo bruk for det i flere år fremover..

    Lykke til med voksende mage ;)

    -K

    SvarSlett
    Svar
    1. Har vært inne på tanken, men blir nok ikke med det første :) Kanskje hvis jeg får et kasta etter meg! ;)

      Slett
  2. Skulle også til og anbefale og ha et sete ekstra. Har dette setet selv, og syntes det er tungvindt (og tungt!) og flytte på, men bra sete! Vi kjøpte en eldre modell som ekstra sete for 500,-.

    SvarSlett
    Svar
    1. Da blir det i såfall et brukt gammelt et, men er ikke helt sikker enda. :)

      Slett
  3. Dere kan få to bilseter fra hjelpemiddelsentralen.. løp og søk ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ooooh! Det har jeg ikke tenkt på! Takk!!

      Slett
  4. http://www.medema.no/visning_af_produkter_barn.asp?AjrDcmntId=925

    Beskriv nøye koffer det trengs 2 stk, forklar at du er gravid, og at det medfører en ekstra belastning på deg å løfte og flytte bilstolen.. Kan få sidestøtter i bilstolen..

    SvarSlett
    Svar
    1. med baby nr 2 på vei, så kan dere få tvillingvogn og.. http://www.medema.no/visning_af_sykler_vogner.asp?AjrDcmntId=1909

      Sikkert andre merker/typer og hos ulike leverandører også.. alt etter ka dokk syns ser fint ut ;)

      Slett
    2. Supert! Tusen takk for råd! Skal sjekkes ut nærmere!

      Slett
  5. Jeg fikk nr 2 for noen måneder siden. Da var storebror 1 år og 9 måneder, men kunne ikke gå. Jeg har en mann som jobber mye utenlands og reiser mye, så det ble litt løfting av en 14 kilo tung gutt. Jeg gikk på krykker siste tre månedene, så jeg var avhengig av litt hjelp. Vi kjøpte et ekstrasete til mormor og morfar på Finn for 400 kroner. Til oss selv kjøpte vi Cybex Sirona som kan vendes mot deg når barnet skal ut og inn av bilen slik at jeg slapp å løpfte barnet helt inn. Det er ingen ulempe at setet er testvinner når det gjelder sikkerhet...!

    Lykke til!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk! Har sjekka med hjelpemiddelsentralen, og de har sånne :)

      Slett
    2. http://handicare.no/Produkter/Hjelpemidler/Barn/Seter-belter-og-seler/Squiggles-Tidlig-Aktivitet/

      Denne er sikkert og kjekk ;)

      Slett

Legg gjerne igjen en kommentar. Alt leses igjennom før det publiseres. :)