fredag 15. august 2014

Sta frøken

Ingen tvil om at frøkna er sta. Barnehagen hadde jo planleggingsdager i går og i dag, så da har Helene og moren hentet Ruska kl 09.00. Pappan begynner på jobb kl 06.50, så det betyr en liten utfordring for mamman... Det har gått ganske greit, men den siste halvtimen, fra halv ni, var seig... Sara var nok litt trøtt fortsatt, for hun begynte å sutre, og Kasper ble sulten. Det fungerte dårlig å stable opp tåteflaska sånn som vi har gjort tidligere. Sara ble fort forbanna, og jeg måtte jo mate Kasper... Hun fektet med armene, og vræla. Nå som hun er frisk kan vi ta noen kamper med henne, og jeg ville ikke gi meg. Kasper fikk litt mat, men jeg tok ikke opp henne. Hun klarte ikke å roe seg alene. Jeg satt meg rolig ved siden av henne, tok henne opp på fanget og snakket med henne. Det hjalp ikke. Hun slutta ikke å skrike før jeg bar henne opp og gikk med henne. Jeg prøvde å gå vekk fra henne, men da økte styrken på lyden, som jeg trodde hun hadde maxet allerede... 

Det endte med at jeg tok henne opp og gikk med henne. Vi ble venner igjen, og hun tøyset og lo som vanlig før Helene kom.
I ny lilla joggedress:) 

Skjønner at det er slitsomt med to små, men sånn som dette, kan ikke Sara ha det. Ikke mamman heller, eller Kasper for den saks skyld. Pappan på jobben har heller ikke noe god følelse når han ikke får gjort noe. Håper vi blir enige med bhg at frøkna blir hentet tidlig om morgenen, og heller blir levert tidlig på ettermiddagen. 

Dette tok stor plass på dagens innlegg! Hun har ellers vært i strålende form, assa:) Mamman har fått fine snaps av ei strålende blid jente som har gått 1,5t lang tur (!?!) og sitti på sjiraff! 
Med briller og lapp på øyet! 
Vi har lekt med såpeboblene fra mormor i dag også. Det er stas! Og som dere ser: knappen lekker veldig i dag også... Da ser det ikke ut til å hjelpe med mindre mat oftere... Vi går tilbake til 200ml hver 4.time.  

Farmor var her en tur i dag for å hilse på RuskeSara og Kasper. Det var hyggelig :) 

I kveld er pappan på jakt, håper han får skutt gås denne gangen også. I fryseren har vi to store fine fileter fra han var ute på onsdag. Kasper er hos farfar og Kari. Så etter at Sara hadde sovna, fikk mor litt tid for seg selv!!  :) 

4 kommentarer:

  1. Hei.. ikke at jeg har så mye peiling på sondemat, men kanskje det kan hjelpe å sonde vanlig most mat? Mange som sonder vanlig mat, men vet ikke om det vil hjelpe på lekkasje rundt knappen..

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei!
      Ja, vi har faktisk vært inne på tanken, skal sjekke det ut!

      Slett
  2. Har fulgt bloggen siden jeg tilfeldigvis kom over den på tb.no for omtrent et år siden. Godt å se at Sara er i form igjen, nydelig jente! To små på morgenen kan være mer enn nok selv når ingen av dem har ekstra utfordringer. Ønsker dere alt godt for fremtiden! Hilsen C

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei C!
      Takk for oppmuntrende melding, og hyggelig at du følger bloggen :)

      Slett

Legg gjerne igjen en kommentar. Alt leses igjennom før det publiseres. :)