torsdag 3. januar 2019

Spørsmål fra Kasper

I bilen her om dagen, spurte Kasper: «Mamma, hvor blir det egentlig av skjelettet mitt når jeg er død?» 


Ja, nå kom det. Jeg var forberedt på at viktige spørsmål ville dukke opp etter denne runden i respirator. Jeg kikket bort på mamma som satt ved siden av meg i bilen, men visste at det var jeg som skulle svare. Jeg har bestemt meg for å være ærlig når Kasper spør, men jeg vil jo skåne han for noen ting. Jeg prøvde å forklare kort og enkelt at man kan velge litt selv. Enten om man ville brenne opp kroppen og ha asken i en fin vase, eller om man ville begrave hele kroppen i jorda. 


Han så tankefull ut i speilet, og jeg la til at mormor ønsket at vi skulle helle asken hennes i sjøen, fordi hun er så glad i å være på vannet. Men det var visst noe annet han tenkte på, for etter en stund sa han: «Men mamma, jeg tenkte kanskje vi kunne selge skjelettet, jeg. Så kan andre folk henge det opp på Halloween. Hadde ikke det vært skummelt, eller?»


Eeeh, jo..., tenkte jeg... Det hadde vært veldig skummelt, men det var ikke helt den retningen jeg trodde at samtalen vår ville ta... 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar. Alt leses igjennom før det publiseres. :)