torsdag 10. oktober 2019

Planlagt keisersnitt

I dag var jeg på sykehuset for å samtale om keisersnitt. Jeg har prøvd å føde to ganger, men ikke fått det til... Sara ble tatt med haste-keisersnitt, og Kasper med katastrofe-kesisersnitt. Vi fikk høre at førstnevnte måtte skje på under 20minutter, mens sistnevnte på under 5minutter. 

Derfor vil de ikke la meg prøve igjen. Keisersnittet skal planlegges, litt før termindato, 29.desember. Det betyr uka før jul. Da rekker jeg å ta eksamen først, og Sara er på avlastning. Hvis ting begynner å skje før dette, skal jeg bare komme inn, så tar de keisersnittet da. Godt å vite. 

Ved 3.og 4.gangs keisersnitt, informerer sykehuset om sterilisering. Det er ikke anbefalt å ta noe særlig flere keisersnitt. Steriliseringen er et enkelt inngrep når man først ligger på operasjonsbordet. Det tar kort tid, og risikoen er lav. Dessuten er inngrepet gratis når man gjør det samtidig som keisersnittet. 

Foreløpig kalles spira i magen Victor. Og her et bilde av hans livlige fot. :) 

Jeg fikk ingen eksakt dato, men kan vente oss en gutt uka før jul. 

1 kommentar:

Legg gjerne igjen en kommentar. Alt leses igjennom før det publiseres. :)