mandag 11. februar 2013

Gode dager for oss og Sara

De siste dagene har vært gode, veldig gode. Sara har vært blid og fornøyd og skravla masse.

Hun har hatt behov for mindre oksygen. Fra to liter, ned til én, og i to timer har hun nå vært uten:)

Pulsen er litt lavere enn den har vært. Hun sover nå på fanget mitt og har 150 i puls. Dette er fortsatt for mye for babyer, men tidligere har hun ligget på 180...

Respirasjonen hennes er på 60-65/min. Ved så høy pustefrekvens skal man i utgangspunktet kontakte lege umiddelbart, men de siste ukene har hun hatt helt opp til 105/min. Så dette er veldig bra!

Sara ser mye friskere ut. I dag har hun sovet mye, men ellers i fin form.

Ernæringsfysiologen her mente vi burde søke om å sette inn peg (knapp) nå, fordi det er litt ventetid. Det er ikke så bra for slimhinnene å ha sonde over lengre tid.

Gleder meg til å se jenta vår uten sonde igjen!! Husker ikke hvordan hun ser ut uten, selv om jeg ikke legger merke til at den er der.

Vi har hatt hyggelige besøk disse dagene. Mormor & morfar, Mari & Andreas, Farmor Wivian, Hanne Mari, Erik, Ola & Nina , Mari Mass.

Smil!

8 kommentarer:

  1. Så utrolig koselig å lese!Tenker masse på dere!:)

    SvarSlett
  2. Så utrolig bra :) Sånt liker vi å høre <3

    SvarSlett
    Svar
    1. Dette likte jeg å lese, Ingrid<3 Følger med på bloggen hver dag, flere ganger daglig! Du skriver sterkt og jeg heier så på dere to flotte, sterke foreldrene og deres vakre, herlige prinsesse<3 Hilsen og klem fra Seka

      Slett
  3. Så godt å høre Ingrid <3

    Stor klem

    SvarSlett

Legg gjerne igjen en kommentar. Alt leses igjennom før det publiseres. :)