onsdag 29. oktober 2014

Dårlig start på dagen...

Denne dagen startet langt fra bra! Begge ungene var våkne fra kvart på sju, det er jo i utgangspunktet en grei tid. Men det innebærer at Kasper blir sutrete og trøtt før frøkna blir henta... Og humøret til Ruska var ikke bra. Men en litt irritabel og frustrert mor (ja, det hender jo det..!) blir det en dårlig morgen. Sara sutret og gråt tilsynelatende uten grunn, og etterhvert var det vræling. Kasper pleier å bli redd og sette i gang han også, men gjorde det heldigvis ikke i dag. Først snakket jeg rolig til Sara, deretter strengere. Hun ga seg ikke. Var forbanna, og forventet sikkert at jeg skulle løfte henne opp og gå rundt med henne, men det nytter jo ikke. Etter en stund la jeg henne i senga si, selv om jeg visste det var en risiko etter mat. Hun gråt jo, så det ville helt sikkert komme opp igjen. Og det gjorde det. Jeg så på kameraet at hun lå på ryggen og kastet opp over hele seg flere ganger uten å gjøre noe. Kasper var sulten. Og i hodet mitt var det mer riktig at én unge gråt, enn at begge hylte. Det er ikke farlig at hun kaster opp, dessuten hadde jeg henne på kameraet. Etter å ha liggi litt, tok jeg henne opp, hun fortsatt forbanna. Så vasket vi hår og kropp etter enda et oppkast på badet. Kasper lå ved siden av, uten å gråte. Så fikk hun musefletter og ble kledd på. Da begynte hun å komme seg. Hun smilte og vi "var venner igjen". Mamman helt utslitt og med kjempedårlig samvittighet. Så sint det går an å bli på dem man er mest glad i... 

Heldigvis hadde hun en bra dag i bhg og hos Helene etterpå! Nå er det ikke bare bevegelsene til Lille Petter Edderkopp hun klarer, men også klappe til Bake Kake søte!! Vi er stolte! 

Dessverre kastet hun opp nå i kveld etter at hun hadde lagt seg. Uten en lyd mens hun sov. Flaks at pappan så det på kameraet, så han fikk skifta på henne. 

1 kommentar:

  1. Er du ikke redd for at hun skal få oppkastet i lungene når hun ligger på ryggen og kaster opp?

    SvarSlett

Legg gjerne igjen en kommentar. Alt leses igjennom før det publiseres. :)