torsdag 15. januar 2015

Helt ærlig.

Da jeg begynte å skrive om vår lille Sara for to år siden, var hun veldig syk. Vi visste ikke om hun kom til å overleve uka, og jeg bestemte meg for at historien om Sara skulle være usminket. Dette er en ærlig blogg med oppturer og nedturer. Heldigvis har det vært mest av det første. 

Men denne gangen vet jeg faktisk ikke hvordan det skal gå. Hun har ligget nesten urørlig i mange dager. Ikke ledd eller tulla. Hun har smilt noen få ganger. Huden er blek, leppene tørre og kroppen slapp. Når vi skifter bleie på henne, løfter hun ikke på bein eller rumpe, bare ligger helt stille med øynene halvveis lukket. 
Mormor, morfar og tante Kari har vært her i flere timer i dag. Det ser ut som Sara liker å høre de kjente stemmene i nærheten. Det virker ikke som hun har det noe vondt. Bare ubehagelig når hun hoster og kaster opp. Farmor kom innom etter jobb og tok med seg Kasper. Han er jo frisk og fin, og vil gjerne leke. Men med Sara i stua, som helst bare vil sove, kan det bli litt plagsomt med banke-og utforskingslyder fra lillebror. 

Vi tok hurtigvirusprøve på SIV i går, og det er fortsatt uklart om hun testet positivt på RS-viruset. 

Vi må nok tilbake på sykehuset i morgen.

26 kommentarer:

  1. ❤��❤��❤��❤
    Håper av hele mitt hjerte at lillemor blir bra igjen. Flotte, søte Sara! Masse god bedring.

    SvarSlett
  2. Tenker på dere! ❤️bente

    SvarSlett
  3. Har fulgt bloggen din en stund nå! Håper Sara kommer seg og at hun fortsetter den flotte utviklingen hun har hatt<3

    Marie

    SvarSlett
  4. Jeg har fulgt bloggen om Sara ei god stund nå, og synes den er en av de beste bloggene jeg leser! Både på grunn av den fantastiske hovedpersonen den handler om, men også på grunn av formen den er skrevet på; usminket, som du selv sier. Deres utfordringer akkurat nå, får Fotballfrues utfordringer til å fortone seg enda mer latterlige. Usminkethet er dessverre ikke hennes sterke side, mens bloggen om Sara, handler om det EKTE livet - på godt og vondt. Jeg har svært vondt av Sara og dere nå, og krysser alt jeg har for at formen hennes blir stigende hvert øyeblikk! Varme klemmer fra meg! ♥

    SvarSlett
  5. Åh, fina lilla Sara! Det gör ont i hjärtat att se henne såhär... Vet inte vad jag ska skriva mer än att vi tänker på er och hoppas att hon blir frisk snart. Stor kram till er alla fyra!

    SvarSlett
  6. ���������
    Kjenner jeg blir så satt ut. Har fulgt med dere ei stund. ..og gledet meg over all gleden dere har med Lillegull. Dere har vært så ærlige hele tiden,og det gjør så inntrykk. Masse omsorgstanker til dere.Skulle ønske jeg kunne gjøre no.

    SvarSlett
  7. Kjære Sara. Ønsker deg alt godt av hele mitt hjerte. Har fulgt blogger en god stund og jeg må ærlighet innrømme at du har satt dype spor i hjerte mitt. Jeg har selv en jente på 4 år. Det har vært en stor glede å få ta del i alle dine fremskritt Sara. Du har gjort at jeg har mere enn en gang satt meg ned for å tenke gjennom ting som min lille datter tar for gitt. Vi tar alle ting for lett forgitt. Nå krysser jeg det jeg har for at du skal bli bedre igjen. Alle mine tanker går i kveld og natt til deg Sara, din mamma og pappa og lillebror. Så lille venn jeg håper vi snart får se bilde av ditt godt smil igjen. Stor klem fra Tone.

    SvarSlett
  8. God bedring til søte Sara! Håper du snart er tilbake i strålende form. Klem fra Aud.

    SvarSlett
  9. Tusen takk for at du deler, både på godt og vondt - det gjer inntrykk.
    Kryssar alt eg har for at Sara blir frisk. Varme tankar til Sara, mammaen og pappaen.

    SvarSlett
  10. Varme tanker til dere alle rundt RuskeSara. Er vondt å se en slapp liten pike. Men jeg ser så mye likhet fra en annen frøken, og vet at hun har kommet styrket ut av slike nedturer. Det er akkurat som om hjernen trenger å tømme seg, for å få inn all ny læring inn...... Kommer styrket og med ny energi og aktivitet..... Bedre motorikk og språk bl.a.
    Så her krysses fingre og tær, og takk for at du deler alt usminket..... <3 <3 <3

    SvarSlett
  11. Hei, spent på hvordan det går med frøkna? Bente

    SvarSlett
  12. håper Sara har det bedre, bra at det ser ut til at hun ikke har vondt.. nydelig lille Sara, som setter livet i perspektiv og viser hvor dyrebart det er.. og at dere vil dere hennes liv med oss setter spor i verden og i mitt hjerte også...
    Vjenta.

    SvarSlett

Legg gjerne igjen en kommentar. Alt leses igjennom før det publiseres. :)