søndag 11. oktober 2015

Døden

Jeg tenker på døden hver eneste dag. 

Flere ganger i døgnet besøker døden tankene mine. Det er ikke alltid den gjør meg redd eller trist. Men den er der hele tiden: oftere enn jeg tar ut av oppvaskmaskinen, mer regelmessig enn jeg vanner plantene, og mange ganger fler enn jeg drar på butikken og handler mat. 

Jeg har aldri innrømmet for noen at døden dukker så ofte opp i hodet mitt. Det er ikke noe jeg ønsker å prate om. Men folk kan godt få vite. Det er greit at dere vet at når jeg sitter og spiser matpakka mi, tenker jeg på døden. Når jeg åpner porten i bhg, tenker jeg på mørket. Når jeg jeg fyller bensin, tenker jeg på stillheten. Når jeg legger frøkna, tenker jeg på tomrommet. Aldri får jeg en pause fra tankene om døden. De har blitt en del av hvem jeg er: mamman til RuskeSara. 

14 kommentarer:

  1. Vakre Ingrid! Det er vanskelige tanker! Det er bra du klarer å sette litt ord på de vanskelige tingene i hverdagen! Tenker mye på dere! Ta kontakt om du trenger!
    Navnsøstera :*

    SvarSlett
  2. For noen fantastiske foreldre dere er, og en utrolig flott familie rundt dere.
    Håper alt går dere vell, og at dere får mer hjelp hjemme til Ruska ♥

    SvarSlett
  3. Sårt å lese, sårt når vi tenker på de små, mest dyrebare skattene vi har! Og for dere som har det vanskelige nærere innpå enn vi, må tankene bli... Ja- altfor nære. Ønsker dere alt godt, og mye tid. Stor klem fra Aud

    SvarSlett
  4. Du er råtøff, og det er så fantastisk å lese de innerste, ærligste tankene dine! Takk for at du deler så åpent om alt sammen!

    SvarSlett
  5. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  6. Hva skjer med alle kommentarene mine? Det var ett hjerte jeg skulle ha frem da.. Glad i deg! Stor klem

    SvarSlett
    Svar
    1. <3 Det funker ikke så bra med emoticons her på bloggen... :)

      Slett
  7. Nei! Det har jeg skjønt nå! Også kommer kommentarene mine dobbelt innimellom også.. Jaja :) Det betyr ikke så mye! Ha en fin dag, Ingrid <3

    SvarSlett

Legg gjerne igjen en kommentar. Alt leses igjennom før det publiseres. :)