torsdag 1. oktober 2015

Parkeringskort og ledsagerbevis!

Ruska hylte av fryd da hun skjønte at hun skulle i bhg i dag! Men hun blir fort sliten, og det ble ingen super bhgdag. Det er jo ikke så rart når man vet at hun har fått mindre mat en hun egentlig trenger i nesten en uke. 
Mamman har derimot fått gjort masse i dag! Fått handikapp-parkeringskort og ledsagerbevis. Da jeg ringte kommunen tidligere fikk jeg beskjed om at det var 8 års aldersgrense, så det ikke var nødvendig å søke engang. Men det gjorde jeg. Tenkte som så at hvis vi får avslag, så kan jeg ihvertfall klage på avslaget! Og det viser seg at det ikke er så dumt å være sta og ha stå-på-vilje.  Begge kortene fikk vi på dagen, 5min etter at søknaden var skrevet på kommunekontoret. To blide damer var meget behjelpelige og hyggelige! Jeg har også fått vært hos ergoterapeuten og søkt på dobbel sykkelvogn. Vi har jo en, men Sara synker bare sammen i den. Vi trenger en med bedre støtte. Den vi søkte på, kan også gjøres om til pulk med meier. Så nå er det vare å krysse fingre!  

Alt i alt har mamman brukt mange timer på NAV, kommunekontoret og hos fysioterapeut. I tillegg har nye tid gått i telefon til hjelpemiddelsentralen og NAV. Men det er SÅ verdt det, når man får ting igjennom. Dette ville jeg nok brukt en hel uke på hvis jeg skulle gjort det i jobbhverdagen. 

4 kommentarer:

  1. Til informasjon,nå som dere har fått parkeringskort så kan dere søke om gratis bom inntil byene.Ledsagerbevis så kan man også søke om to ledsagere.





    SvarSlett
    Svar
    1. Hei! Ja, de sa det om bom på kommunen. Må sette oss litt inn i det.

      Slett
  2. Wow, så fort det gikk da. Vi fikk hc parkering nesten med en gang, men med ledsagerbeviset så tok det 3 måneder å få svar, og da fikk vi avslag. Så nå er det bare å sette seg ned å klage:/

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, klag i vei. Krysser fingrene for dere! :)

      Slett

Legg gjerne igjen en kommentar. Alt leses igjennom før det publiseres. :)