torsdag 21. januar 2016

Blid og tålmodig

I dag har jeg lagd et skriv de fleste foreldre slipper. Det er forståelig at de som er rundt Sara syns det kan være skummelt å ha ansvar for henne i situasjoner hun ikke får tilsyn. F.eks ved hvile. Derfor har barnehagen fått dette: 
Vi har et lignende skriv til avlaster. 

Selvfølgelig skjønner vi at det vil være forferdelig å finne henne livløs, men vi vil ikke klandre noen. Vi vet at det kan skje når som helst, hvor som helst. Og i bhg, hos Helene eller mormor og morfar storkoser hun seg! Da vet vi ihvertfall at hun har hatt det bra i tiden før. Det høres kanskje altfor nøkternt ut, men dette er realiteten for oss. Tanker vi har vært nødt til å tenke. Ting vi har vært nødt til å ta stilling til. 
I dag har vi hatt hyggelig besøk av farfar og Kari! Sara har i noen dager vært veldig blid og tålmodig! 

6 kommentarer:

  1. Hei! Er fast leser, og har fulgt bloggen din lenge. Hva er egentlig grunnen til at dere har valgt å ikke ha alarm som varsler pustestans? Er det noen ulemper med slik alarm? Har ingen fordømmende baktanker med dette spørsmålet altså, er bare nysgjerrig på hvorfor, og tenker at dere helt sikkert har en god grunn;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Cecilie B! Så hyggelig at du følger oss:) Ikke så rart at du lirer på det. Sikkert fler som også undrer seg. Som jeg skrev for noen dager siden, føler vi at en slik matte bare vil være stressende. Vi hadde det de første månedene da vi bodde på nyfødtintensiven brukte vi det, men det skapte bare mer stress. Av og til glemte vi å skru den av når vi tok henne opp, og av og til glemte vi å skru den på når vi la henne. Alarmen må flyttes hvis hun skal sove andre steder. Dessuten vet vi at hun ikke har vondt under disse anfallene.

      Ikke mottatt som fordømming. Fint du spør :)

      Slett
  2. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  3. Hei! Har fulgt bloggen din nesten siden starten, og gikk faktisk i parallell-klassen til André på Borgheim :-) Som barnehageansatt fikk jeg tårer i øynene av å lese brevet til bhg. Det må være betryggende for dem at dere viser slik tillit og stadig uttrykker hvor fornøyde dere er og hvor bra begge barna deres har det. Det er alltid godt å få positive tilbakemeldinger, men jeg kan tenke meg det varmer ekstra når det er noen ekstra bekymringer rundt et barn. Ble så glad da jeg leste at Sara nok en gang kjempet seg tilbake. Der er sterke. Takk for ærlig, varm og tankevekkende blogg!

    SvarSlett
  4. Hei! Har fulgt bloggen din nesten siden starten, og gikk faktisk i parallell-klassen til André på Borgheim :-) Som barnehageansatt fikk jeg tårer i øynene av å lese brevet til bhg. Det må være betryggende for dem at dere viser slik tillit og stadig uttrykker hvor fornøyde dere er og hvor bra begge barna deres har det. Det er alltid godt å få positive tilbakemeldinger, men jeg kan tenke meg det varmer ekstra når det er noen ekstra bekymringer rundt et barn. Ble så glad da jeg leste at Sara nok en gang kjempet seg tilbake. Der er sterke. Takk for ærlig, varm og tankevekkende blogg!

    SvarSlett
  5. Hei. Jeg har fulgt bloggen nesten siden starten. Vi har mange felles kjente, og jeg gikk faktisk i parallell-klassen til André på Borgheim. Som barnehageansatt fikk jeg tårer i øynene av å lese brevet til bhg. Det må være betryggende for dem at dere viser slik tillit og stadig uttrykker hvor fornøyde dere er og hvor bra begge barna deres har det. Selv om det alltid varmer å få positive tilbakemeldinger, settes det enda større pris på når man har noen ekstra bekymringer rundt et barn. Jeg ble veldig glad for at Sara nok en gang kjempet seg tilbake. Takk for en ærlig, varm og tankevekkende blogg!

    SvarSlett

Legg gjerne igjen en kommentar. Alt leses igjennom før det publiseres. :)