tirsdag 25. desember 2018

Julaften

På julaften var vi så heldige at vi fikk besøk av selveste julenissen! Kasper kjente han godt igjen fra barnehagen, og var ikke det minste redd. De to snakket sammen som gamle kjente. Og nissen kjente Sara også: han er en av bloggens faste lesere, i tillegg til å ha møtt henne i bhg flere år. 


Det var ikke livsnødvendig med besøk av nissen, men det betyr utrolig mye for meg at folk vil stille opp for oss! For Kasper ble nok julekvelden ganske normal, og jeg tror ikke han hadde tankene sine noe annet sted enn «her og nå». Den som egentlig skulle kommet i rød drakt, satt jo opptatt på Riksen... -men Kasper var tydelig stolt av at det kun var han som kjente den hyggelige nissen som kom hjem til oss. 

Det er også utrolig deilig å komme til dekket bord i jula. Hvordan ville det blitt hvis selskapene skulle vært hos oss? Frokost, middag og ellers har vi åpne invitasjoner, og vi føler oss velkomne. I Årøysund hører jo jeg til, og det er ikke et sted jeg føler meg mer hjemme. Derfor er det fint å kunne komme dit, særlig når to av søstrene mine er der i tillegg til mamma og pappa. 

Det ble en veldig annerledes julaften, særlig for de to som var i Oslo... men ribbe ble servert der, og rødvin hadde André med seg inn. Dessuten var han med et par vi kjenner litt fra før. Vi håper på å kunne feire sammen alle fire neste år! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar. Alt leses igjennom før det publiseres. :)