mandag 6. april 2020

Egoistiske folk...

Jeg kjenner at jeg blir skikkelig provosert over folk som mener de kan gjøre som de vil. Noen mener de har rett til å bestemme, selv om myndighetene kommer med oppfordringer, formaninger, trygling og vedtar nye lover og forbud i disse corona-tider. Nei, du får ikke lov til å reise på hytta utenfor din bostedskommune. Nei, du får heller ikke lov til å oppholde deg i store menneskesamlinger. Ikke her på Nøtterøy, ikke inne i Oslo. 


Jeg håper det handler om mangel på kunnskap... for så ignorante, arrogante og egoistiske håper jeg de færreste er... kanskje det rett og slett handler om evner? Evne til å forstå at dette faktisk ikke bare handler om at du og jeg kan bli smitta. Vi overlever det. Men vi kan jo smitte de rundt oss på hver vår kant. Og de igjen kan smitte sine folk... og sånn fortsetter det. Bare fordi det var så innmari hyggelig på Løkka i sola! Ser du at et område er fullt  er folk? Velg et annet sted å dra! Oslo bugner av fine plasser! Både i by og mark. -og bor man midt i sentrum, er det aldri langt å finne fine området å gå i!  

Denne dugnaden må vi alle være med på å ta. Vi må stå sammen når verden er i krise. Ikke bare tenke på seg selv og sine behov. 


(Vet at akkurat den har fått kritikk, men det svarer Dagbladet svært godt for her: https://www.dagbladet.no/kultur/ubehaget-og-journalistikken/72336654

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar. Alt leses igjennom før det publiseres. :)