torsdag 27. oktober 2016

Hverdag og tålmodighet

Det er hverdag vi liker best, og heldigvis er det flest av dem. 
Jeg jobba seint i dag, så fikk noen snap fra heimen. De små leser sammen. Godt å se hvor mye glede de har av hverandre. 

Kasper tilbyr Sara å smake på alt han har. Det er egentlig ganske ufattelig at han gjør det, for hun vil jo svært sjelden ha noe. Men han gir aldri opp. Jeg må av og til ta meg i det når jeg svarer "nei, Sara vil ikke ha", når han spør. Hun rekker ikke engang å vurdere det før jeg har takket nei for henne. Bare fordi det passer dårlig akkurat da, eller fordi vi har dårlig tid... Men Kasper gir henne alltid sjansen til å vurdere, bestemme seg, smake, eller takke nei (ved å snu seg bort). Jeg prøver å lære av han... Men det er ikke så lett.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar. Alt leses igjennom før det publiseres. :)