mandag 25. februar 2019

Et helt måltid uten sonde!

En ny viktig milepæl er nådd: Sara har klart å spise så mye selv at et måltid med ernæringspumpe kunne kuttes! Det skjedde på fredagen på SFO. De som hadde Sara i vinterferien hadde tydelig bestemt seg for at  de skulle få til dette, og jammen klarte de det! 
Selv om jeg gjerne skulle sett at hun spiste alt hun trengte med munnen, har jeg på en måte forsonet meg med at hun alltid vil være ei knappe-jente. Og da jeg hørte om de ansattes mål i vinterferien, tenkte jeg «lykke til...» Men jammen klarte de det! 

Maten hun har spist, er en yoghurt og har ekstra kalorier. 1,5 per ml mot 1 per ml, som er normalt. 

Hun spiste nesten 2stk på fredag. Det er nok kalorier til å sløyfe et måltid. En STOR dag! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar. Alt leses igjennom før det publiseres. :)