torsdag 13. februar 2014

Dokumentasjon med babycallen...

Hvor lenge skal man la ungen hylskrike før man tar henne opp? Til hun brekker seg, blir sår i halsen, hes, og begynner å hvese? Aner ikke om hun ble sår i halsen, men det hørtes sånn ut på hvesingen hennes etter en lang tid med hylskrik fra rommet hennes. Pappan har montert opp kamera over senga hennes, sånn at vi kan sjekke om hun kaster opp/sover/har mista smokk osv. Kameraet kommer fra morfar, de bruker det selv når de har Sara på overnatting. De bruker det som babycall, veldig kjekt!
God stemning under sangstunden sammen... 18.30
Tydelig dårlig stemning når mamma har gått ut. Hes stemme på frøkna etter en stund... 18.50
Mamma klarte ikke høre på mer... Hvor lenge skal man være standhaftig?
Etter resten av måltiden hun skulle ha, og litt kos og tulling på fanget er hun eeeendelig klar for en date med Ole Lukkeøye... 20.00

6 kommentarer:

  1. Vi har en gutt som blir to til sommeren. Han har alltid vært verdens letteste å legge! Men før jul hadde vi en uke hvor han plutselig ikke var så lett å legge... Da la jeg meg på gulvet på rommet hans slik at han hele tiden kunne se meg. Han gråt, jeg trøstet og la ham ned, og la meg så på gulvet. Stakk hånda mellom sprinklene, strøk på hånd/ben/rygg.
    Da han skrek igjen trøstet jeg til han roet seg, la meg ned igjen... Slik holdt vi på, 30 minutter de første dagene, så kortere for hver dag. En uke etter var han verdens letteste å legge igjen :)

    Jeg vil ikke la barna mine ligge å gråte, jeg er redd for at de da skal få et negativt forhold til legging. Gråt er jo også barnas måte å be om hjelp/trøst/trygghet på, og den forespørselen vil jeg gjerne dekke :)

    Jeg er nok litt dårlig når det kommer til standhaftighet ;)

    Følg mammahjertet, dere vet hva som er riktig for dere!

    SvarSlett
    Svar
    1. Nei, hun ligger ikke lenge å gråter her heller. Klarer ikke det. Men det høres nesten ut som hun har vondt noe sted. Men tennene har vi ikke merket noe til tidligere:( vi har nye rutiner med lesestund/syngestund, men våknibgen med hylskrik om natta, får vi nesten ikke roa ned, selv om vi tar henne opp... Vi krysser fingrene for at natta går bra:)

      Slett
  2. Helt enig! Gjør hva dere føler er riktig!

    SvarSlett
  3. Ikke la henne ligge alene og hylskrike. Barna trenger nærheten og tryggheten. Prøv å sitte ved sengen hennes, evt ta henne opp for trøst. Eller la henne sove sammen med dere.

    SvarSlett
    Svar
    1. Hun skal ikke sove sammen med oss, det har vi bestemt oss for. Det har funka bra hele veien, men nå lar hun seg ikke trøste når vi tar henne opp engang... Vi tar oss nok en tur på Sykehuset for å sjekke, hvis det ikke dukker opp noen tenner snart. :)

      Slett

Legg gjerne igjen en kommentar. Alt leses igjennom før det publiseres. :)