onsdag 29. mars 2017

Basseng for de små, forelesning for oss

Selv om natta bestod av halvannen time gråt for Kaspers del, våkna ikke søstra av det. Vi fikk ikke helt taket på hva det var i natt, men han nevnte troll, Sara og magevondt. Alt stemmer sikkert. Jeg satte tilslutt en Paracet, men vet ikke om det var effekten av den, eller at han var så utslitt som gjorde at han sovna. Jeg la meg inn til Sara. Hun våkna i 02-tida, og ville ikke ligge i egen seng. Ingen av ungene har jo noen gang liggi i samme seng som oss, men i natt gjorde altså begge det. Sara lå i min seng, og vi ble vekket av Kasper klokka 08.00:) 
I barnehagen har de malt, vært i badebassenget og laget mat i dag. De satt begge to i et stort basseng fylt med baller da vi hentet dem i dag. Veldig stas! 

For oss foreldrene var foredraget med den svenske CDG-legen Erik Eklund et soleklart høydepunkt. En dedikert lege med engasjement og kunnskap som traff oss midt i blinken. -og ikke minst: han var svært raus med at vi kunne ta kontakt dersom vi eller legen vår hadde spørsmål. 

Vi hadde også en forelesning ved psykolog Torun Vatne, som het Familieliv, som jeg likte godt. Hun tok opp viktige ting som parforhold, egentid og friske søsken. Det siste blir vanskelig for meg, og noen tårer kom det, fordi jeg vet hvor mye omsorg Kasper har for søsteren sin. Han ser jo ikke på henne som funksjonshemmet, men som storesøsteren han alltid har hatt. Det kommer nok til å komme flere tårer på grunn av dette, selv om jeg i dag ble trygget på at han etter all sannsynlighet vil komme styrket ut av det å ha Sara som søster. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar. Alt leses igjennom før det publiseres. :)