lørdag 2. februar 2013

En veneflon til besvær

I dag har Sara vært veldig urolig og hun har grått mye.

Væsken hun har fått intravenøst, har hun fått i foten. I dag var dette beinet veldig hovent. Det var stor forskjell på høyre og venstre ben. Det viste seg, da vi tok av bandasjen, at veneflonen (slangen inn i blodåra) ikke hadde liggi som den skulle. Derfor kom væsken inn utenfor blodårene. Dette var nok ubehagelig for frøkna. Det var nok et press i foten/beinet som ikke var behagelig. Denne ble raskt tatt ut, og vi skulle sette ny. Desverre er blodårene til Sara veldig små, så det er vanskelig nok å ta blodprøver av henne, men også sette inn veneflon. Først prøvde en lege tre ganger. Deretter kom det en annen lege, som klarte det til slutt. De snakket om å sette den i hodet (?!?) Det er jeg veldig glad for at de ikke gjorde. Sara gråt og gråt... Men den typen gråt er så mye bedre enn den hun har til vanlig. Da vet jeg årsaken, jeg vet at smerten snart går bort, og jeg vet at det er nødvendig for at hun skal bli bra.

Nå er Sara rolig igjen. Vet ikke om det er fordi hun er utslitt, eller fordi trykket i benet er borte. Vi nyter at Sara har det bra. Jeg har fått deilig fotmassasje og vi ser på 'Hver gang vi møtes'. Denne dagen ble ikke så verst likevel.

1 kommentar:

  1. Stakar lille, godt de fant ut av foten så hun kunne få det bedre. Det er vist vanlig å sette veneflon i hode på små barn for årene er vist mye synligere og lettere å treffe der. Min Iselin har hatt veneflon og barbert hode opp til flere ganger mens hun var baby. Ser fælt ut,men det går like bra :) Ønsker dere en god og rolig dag :)

    Marita.

    SvarSlett

Legg gjerne igjen en kommentar. Alt leses igjennom før det publiseres. :)