søndag 17. februar 2013

Mormor og morfar ❤

Jeg er så heldig å ha et nært og godt forhold til mine foreldre. De har gitt meg en trygg barndom med masse omsorg og kjærlighet. Da jeg var yngre husket jeg nok best alle reglene og hva jeg ikke fikk lov til, og jeg syntes jeg kom fra et strengt hjem.

Som voksen ser jeg hvor verdifulle disse reglene er. Jeg prøver å forklare elevene mine det mamma prøvde å forklare meg: "Det er fordi vi er glad i deg" Men det er vanskelig å forstå som 12-åring. Dette når nok ikke inn før man er voksen, det er først da man setter pris på kjipe innetider og 'stramme grenser'.

Den kjærligheten jeg har fått av mamma og pappa har gjort meg til den jeg er. Jeg har lært empati og medfølelse, omsorg og og rettferdighet. Som mamma til min egen lille Sara, er jeg sikker på at jeg har med mye hjemmefra, og jeg er aldri usikker eller bekymra når hun skal være sammen med mormor og morfar.

De forguder Sara. De sitter ved sengen og ser på når hun sover, holder henne når de får mulighet, og prater og smiler til henne så ofte de kan. Hun er heldig. Jeg er heldig. Mamma og pappa stiller opp oftere enn jeg kan forvente, og hjelper oss som en selvfølge. De nyter hvert minutt med henne, og passer henne flere ganger i uka.

Hjemme har de avlastet oss en gang i uka. Det har vært fint med en hel dag som ikke går til mating... Mens vi har vært på sykehuset har de vært mye sammen med Sara. Da har de med seg mat og kaffe, så sender de oss hjem, så vi får sovet/ slappet av utenfor det midlertidige hjemmet vårt på SIV.

Jeg er så takknemlig for hvor jeg kommer fra. Jeg er så glad for at det var akkurat DE som ble mine foreldre. Tre fine søstre har de gitt meg. Vi har mye glede av hverandre. Og de skulle nok sett Sara oftere enn de har gjort. Jeg vet det har vært tøft å være langt unna når Sara var syk, og stå maktesløs på sidelinja og se på. Uten å kunne hjelpe, bare sende gode tanker og oppløftende, støttende meldinger til søstra som ufrivillig hadde de tøffeste dagene i livet sitt.

Jeg håper jeg klarer å gi Sara det mine foreldre har gitt meg. Jeg håper hun aldri tviler på hvor mye vi elsker henne, eller hva hun betyr for oss. Jeg håper hun blir trygg på hvem hun er, og hvor hun kommer fra.

Jeg har skjønt at et trygt hjem ikke er en selvfølge. Jg vet at jeg ikke hadde klart denne store utfordringen livet har gitt oss uten den bagasjen vi har med oss hjemmefra. Den er verdifull, nødvendig og veldig betydningsfull.

Takk mamma og pappa, for at dere er dere ❤



3 kommentarer:

  1. Gode besteforeldre er gull verdt! Er så heldig å ha fire fantastiske til mine gutter. :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Det har heldigvis vi også:) og alle i trilleavstand! :)

      Slett
  2. Håper alt står bra til med dere!.:) <3

    SvarSlett

Legg gjerne igjen en kommentar. Alt leses igjennom før det publiseres. :)